Revit ile görselleri export edebilir, çizgi kalınlıkları, çizgi dokuları ve aydınlatma elemanlarını düzenleyerek çalışmalarda bulunabilirsiniz.
View sekmesinden Render butonuna tıklarız.
Region – Render sahnesi çerçevelenir ve önizlemede görürüz.
Quality – Kalite ve hızı ayarlarız.
Edit ile yansıma veya parlama ayarlarını manuel yapabiliriz (gölge, dolaylı ışık vb.).
Edit ‘in en alt satırından; windows, doors, walls ile gün ışığının geçirgenliğini onaylarız.
Output Setting – Screen ile ekran kalitesini ayarlarız.
Printer ile çözünürlüğü ayarlarız.
Background – Style ile arka plan renk veya resim atayabiliriz.
Image – Adjust Exposure ile render edilmiş görüntü üzerine ayarlama sağlarız.
Save to Project ile render görüntüsünün Project Browser ‘a kaydedilmesini sağlarız.
Böylece bu renderları buradaki paftalarda kullanabiliriz.
Export – Render ‘ı dışa export alırız. Gerekli ayarlamalardan sonra Render butonu ile görseli başlatırız.
Görseli Export Etme
Revit ile oluşturduğumuz yapıları, sahne ve ışık ayarları yapılmış şekilde FBX file olarak export edebiliriz. Suite Workflows sekmesinden 3ds Max veya Showcase ile de Export yapabiliriz.
Çizgi Kalınlıkları ile Çalışma
Manage sekmesinden Additional Settings ‘den Line Weights ayarları yapılır. Model Line Weights ile model çizgileri için hangi ölçekte ne kadar kalınlık vermemiz gerektiğini ayarlarız. Perspektif Line Weights ile Perspektif görünümü için kalınlık belirleriz. Etiket ve ölçüler için kalınlık belirleriz.
Çizgi Dokuları ile Çalışma
Manage sekmesinden Additional Settings Line Patterns New ile yeni bir çizgi tipi oluşturabiliriz. Type ve value değerleri Edit ile düzenleriz. Böylece yeni isimde ve ayarlarda bir çizgi tipi oluşturmuş oluruz.
Aydınlatma Elemanlarını Düzenleme
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Family ‘e gideriz. Ardından lamba etrafındaki yarım daireyi seçerek; Ligthing Source Definations – Kürenin şeklini yani yaydığı ışık şeklini düzenleyebiliriz. İstediğimiz değişikliği yaptıktan sonra ‘’override existing and its parameter value’’ seçeneği seçebiliriz.
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Type ile Photometric ‘den ;
- Initial Intensity (ışığın kaç watt olacağı)
- Initial Color (Işığın rengi)
- Color Filter (Kaynağın etrafına atanan renk filtresi)
View sekmesinden Render butonuna tıklarız.
Region – Render sahnesi çerçevelenir ve önizlemede görürüz.
Quality – Kalite ve hızı ayarlarız.
Edit ile yansıma veya parlama ayarlarını manuel yapabiliriz (gölge, dolaylı ışık vb.).
Edit ‘in en alt satırından; windows, doors, walls ile gün ışığının geçirgenliğini onaylarız.
Output Setting – Screen ile ekran kalitesini ayarlarız.
Printer ile çözünürlüğü ayarlarız.
Background – Style ile arka plan renk veya resim atayabiliriz.
Image – Adjust Exposure ile render edilmiş görüntü üzerine ayarlama sağlarız.
Save to Project ile render görüntüsünün Project Browser ‘a kaydedilmesini sağlarız.
Böylece bu renderları buradaki paftalarda kullanabiliriz.
Export – Render ‘ı dışa export alırız. Gerekli ayarlamalardan sonra Render butonu ile görseli başlatırız.
Görseli Export Etme
Revit ile oluşturduğumuz yapıları, sahne ve ışık ayarları yapılmış şekilde FBX file olarak export edebiliriz. Suite Workflows sekmesinden 3ds Max veya Showcase ile de Export yapabiliriz.
Çizgi Kalınlıkları ile Çalışma
Manage sekmesinden Additional Settings ‘den Line Weights ayarları yapılır. Model Line Weights ile model çizgileri için hangi ölçekte ne kadar kalınlık vermemiz gerektiğini ayarlarız. Perspektif Line Weights ile Perspektif görünümü için kalınlık belirleriz. Etiket ve ölçüler için kalınlık belirleriz.
Çizgi Dokuları ile Çalışma
Manage sekmesinden Additional Settings Line Patterns New ile yeni bir çizgi tipi oluşturabiliriz. Type ve value değerleri Edit ile düzenleriz. Böylece yeni isimde ve ayarlarda bir çizgi tipi oluşturmuş oluruz.
Aydınlatma Elemanlarını Düzenleme
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Family ‘e gideriz. Ardından lamba etrafındaki yarım daireyi seçerek; Ligthing Source Definations – Kürenin şeklini yani yaydığı ışık şeklini düzenleyebiliriz. İstediğimiz değişikliği yaptıktan sonra ‘’override existing and its parameter value’’ seçeneği seçebiliriz.
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Type ile Photometric ‘den ;
- Initial Intensity (ışığın kaç watt olacağı)
- Initial Color (Işığın rengi)
- Color Filter (Kaynağın etrafına atanan renk filtresi)