logologologologo
  • Menü
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • İnsan Kaynakları
      • Referanslarımız
      • Soru – Cevap
    • Sektörler
      • Bilişim Teknolojileri
        • Sistem Entegratörlüğü
        • Yazılım Çözümleri
        • Sağlık Bilişim
        • İnşaat Teknoloji
        • IOT
        • Oracle Çözümleri
        • ERP Çözümleri
        • DataCenter ve Hosting
        • Bulut Çözümleri
        • E-Dönüşüm
      • Oracle Bakım Destek Hizmetlerimiz
      • Sağlık
        • Sağlık Teknolojileri
        • Danışmanlık hizmetleri
        • Proje Yönetimi
        • E-Dönüşüm Hizmetleri
        • Datacenter ve Hosting
      • İnşaat
        • Proje Yönetimi
        • İnşaat Teknolojileri
        • Planlama
        • BIM
        • İnşaat Yönetim Çözümleri
      • Finans
        • Sistem Entegratörlüğü
        • Hazır Yazılım Çözümleri
        • Raporlama Çözümleri
      • Eğitim
        • Akıllı Tahta Çözümleri
        • Eğitim Yazılım Çözümleri
        • Sistem Entegratörlüğü
        • Adobe
      • Üretim
      • Genel Sektör
    • Çözümler
      • Database
        • Database Çözümleri
        • Veritabanı Bakımı
        • Felaket Kurtarma
      • Oracle Bakım Destek Çözümlerimiz
      • Dijital Çözümler
        • Openhis e-Sağlık Çözümleri
        • Web Tasarım Hizmetleri
        • Özel Yazılım Geliştirme
      • Güvenlik
        • Antivirüs Çözümleri
        • Ağ Güvenliği Ürün ve Çözümleri
        • Kalkan
      • Lisanslama
        • Lisans Bakım Hizmetleri
        • Geniş Partner Ağı
        • Yazılım Lisanslama Danışmanlığı
      • Server & Storage
        • Sistem Odası Yönetimi
        • NAS SAN Çözümleri
        • Sunucu Çözümleri
      • Sistem ve Altyapı
        • Operasyon ve Bakım Hizmetleri
        • İşletim Sistemleri Yönetimi
        • Network Veri Hatları Hizmetleri
      • Yeni Nesil Teknolojiler
        • Akıllı Sayaç Okuma
        • IOT Çözümleri
      • Dijital Dönüşüm
        • SüperEntegratör
        • E-Arşiv
        • E-Fatura
        • E-Defter
        • E-İmza
        • Kayıtlı Elektronik Posta
        • E-Bilet
        • E-Muhasebe
      • Hizmet Paketleri
        • İnternet Reklam Çözümleri
        • Web Site Tabanlı Hizmet Çözümleri
        • SEO ve Site Analiz Raporlama
        • Sosyal Medya Yönetim Çözümleri
        • Kurumsal Kampanya Yönetimi
        • Kurumsal İmaj Paketi
    • Blog
    • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Grup Şirketlerimiz
    • İnsan Kaynakları
    • Referanslarımız
    • Soru – Cevap
  • Sektörler
    • Bilişim Teknolojileri
      • Sistem Entegratörlüğü
      • Yazılım Çözümleri
      • Sağlık Bilişim Çözümleri
      • İnşaat Teknolojileri
      • IOT Çözümleri
      • Oracle Çözümleri
      • ERP Çözümleri
      • DataCenter ve Hosting
      • Bulut Çözümleri
      • E-Dönüşüm
    • Sağlık Çözümleri
      • Sağlık Teknolojileri
      • Danışmanlık Hizmetleri
      • Sağlık Teknolojileri Proje Yönetimi
      • E-Dönüşüm Hizmetleri
      • Sağlık Teknolojileri DataCenter ve Hosting
    • İnşaat Çözümleri
      • İnşaat Çözümleri Proje Yönetimi
      • İnşaat Teknoloji Çözümleri
      • İnşaat Çözümleri Planlama
      • BIM Çözümleri
      • İnşaat Yönetim Çözümleri
    • Finans Çözümleri
      • Finans Sistem Entegratörlüğü
      • Hazır Yazılım Çözümleri
      • Raporlama Çözümleri
    • Eğitim Çözümleri
      • Akıllı Tahta Çözümleri
      • Eğitim Yazılım Çözümleri
      • Eğitim Sistem Entegratörlüğü
      • Adobe Ürünleri
    • Üretim Çözümleri
    • Genel Sektör
  • Çözümler
    • Database
      • Database Çözümleri
      • Veritabanı Bakımı
      • Felaket Kurtarma
    • Dijital Çözümler
      • Openhis e-Sağlık
      • Web Tasarım
      • Özel Yazılım Geliştirme
    • Güvenlik
      • Antivirüs Çözümleri
      • Ağ Güvenliği
      • Kalkan
    • Lisanslama
      • Lisans Bakım Hizmetleri
      • Geniş Partner Ağı
      • Yazılım Lisanslama Danışmanlığı
    • Server & Storage
      • Sistem Odası Yönetimi
      • NAS SAN Çözümleri
      • Sunucu Çözümleri
    • Sistem ve Altyapı
      • Operasyon ve Bakım Hizmetleri
      • İşletim Sistemleri Yönetimi
      • Network Veri Hatları Hizmetleri
    • Yeni Nesil Teknolojiler
      • Akıllı Sayaç Okuma
      • IOT Çözümleri
    • Dijital Dönüşüm
      • SüperEntegratör
      • E-Arşiv
      • E-Fatura
      • E-Defter
      • E-İmza
      • KEP – Kayıtlı Elektronik Posta
      • E-Bilet
      • E-Muhasebe
    • Hizmet Paketleri
      • İnternet Reklam Çözümleri
      • Web Site Tabanlı Hizmet Çözümleri
      • SEO ve Site Analiz Raporlama
      • Sosyal Medya Yönetim Çözümleri
      • Kurumsal Kampanya Yönetimi
      • Kurumsal İmaj Paketi
  • Blog
  • İletişim
  • Türkçe
    • Türkçe
    • English
    • ქართული
*
  • Türkçe
  • Bilişim Teknolojileri Blog İçerikleri
✕

Archive Log Yönetimi

Oracle Çözümleri Blog İçerikleri
Veritabanı

Switch olan redo loglar Archivelog’lara yazarak arşivlenir. Bu dosyalar recover işleminde son ana kadar dönebilmek için gerekli dosyalardır.

Archive Log

SMON (System Monitor)

Oracle veritabanı istenmedik bir şekilde kapandığında, bu process açılış sırasında online redo log dosyalarını kullanarak, veritabanının tutarlı bir şekilde açılmasını sağlar.

PMON (Process Monitor)

Bu process başarısız olan ya da aniden sonlandırılan process’lerin kullandığı sistem kaynaklarını serbest bırakıp sunucuya teslim eder. Ayrıca Oracle instance’ın listener ile iletişim kurmasını sağlar.

RECO (Recoverer)

Bu process veritabanında çeşitli sebeplerle yarım kalan işlemlerin tamamlanmasını sağlar.

DBWR (Database Writer)

Bir transaction başladığı zaman, ilgili bloklar Database Buffer Cache’te bulunmuyorsa, bu blokları datafile’dan Database Buffer Cache’e taşır. Tam tersi şekilde Datafile’lara yazılması gereken commit’lenmiş dataları, Database Buffer Cache alıp Datafile’lara yazar.

o Database buffer cache de alan dolduğu zaman en eski bloklardan başlanarak datafile lara yazma işlemi başlar. o Checkpoint process i tetiklendiği takdirde. o Bir tablespace read-only moduna getirildiği zaman. o Bir tablespace offline duruma getirildiği zaman. o Herhangi bir tablo drop yada truncate edildiği zaman. LGWR (Log Writer)

Bu process’in görevi Redo Log Buffer Cache’deki verileri Online Redo Log Files’lara yazmaktır.

Şu durumlarda çalışır ; o Kullanıcı bir transaction sonucunda Commit gerçekleştirdiğinde o Online Redo log grupları switch ettiği zaman (Log switch) o Her 3 saniyede 1 o Ortalama 1 mb lık Redo log oluştuğu zaman o Redo log buffer alanının 3’te 1’i dolduğu zaman CKPT (Checkpoint)

Bu process tetiklendiği zaman Databasse Buffer Cache’de bulunan ‘dirty block’ları, Datafile’lara yazar. Bu process çok sık tetiklenirse sürekli diske yazma işlemi olacağından performans düşer. Çok nadir tetiklenirse , Database Buffer Cache’de çok fazla data birikecek ve herhangi bir crash anında instance’ı kurtarmak uzun zaman alacaktır. Bu yüzden tetikleme aralığı iyi belirlenmelidir.

ARCn (Archiver)

Bu process, veritabanı arşiv mod’da olduğunda aktifleşen bir process’tir.Online Redo Log grupları dolduğu zaman, ‘log switch’ sırasında, bu log’ları arşiv olarak kopyalar. Bu process disaster recovery kurulumunda; Disaster ya da standby sunucusuna Redo log dosyalarının gönderilmesi işlemini de sağlar.

Switch olan redo loglar Archivelog’lara yazarak arşivlenir. Bu dosyalar recover işleminde son ana kadar dönebilmek için gerekli dosyalardır.

Archive Log

SMON (System Monitor)

Oracle veritabanı istenmedik bir şekilde kapandığında, bu process açılış sırasında online redo log dosyalarını kullanarak, veritabanının tutarlı bir şekilde açılmasını sağlar.

PMON (Process Monitor)

Bu process başarısız olan ya da aniden sonlandırılan process’lerin kullandığı sistem kaynaklarını serbest bırakıp sunucuya teslim eder. Ayrıca Oracle instance’ın listener ile iletişim kurmasını sağlar.

RECO (Recoverer)

Bu process veritabanında çeşitli sebeplerle yarım kalan işlemlerin tamamlanmasını sağlar.

DBWR (Database Writer)

Bir transaction başladığı zaman, ilgili bloklar Database Buffer Cache’te bulunmuyorsa, bu blokları datafile’dan Database Buffer Cache’e taşır. Tam tersi şekilde Datafile’lara yazılması gereken commit’lenmiş dataları, Database Buffer Cache alıp Datafile’lara yazar.

o Database buffer cache de alan dolduğu zaman en eski bloklardan başlanarak datafile lara yazma işlemi başlar. o Checkpoint process i tetiklendiği takdirde. o Bir tablespace read-only moduna getirildiği zaman. o Bir tablespace offline duruma getirildiği zaman. o Herhangi bir tablo drop yada truncate edildiği zaman. LGWR (Log Writer)

Bu process’in görevi Redo Log Buffer Cache’deki verileri Online Redo Log Files’lara yazmaktır.

Şu durumlarda çalışır ; o Kullanıcı bir transaction sonucunda Commit gerçekleştirdiğinde o Online Redo log grupları switch ettiği zaman (Log switch) o Her 3 saniyede 1 o Ortalama 1 mb lık Redo log oluştuğu zaman o Redo log buffer alanının 3’te 1’i dolduğu zaman CKPT (Checkpoint)

Bu process tetiklendiği zaman Databasse Buffer Cache’de bulunan ‘dirty block’ları, Datafile’lara yazar. Bu process çok sık tetiklenirse sürekli diske yazma işlemi olacağından performans düşer. Çok nadir tetiklenirse , Database Buffer Cache’de çok fazla data birikecek ve herhangi bir crash anında instance’ı kurtarmak uzun zaman alacaktır. Bu yüzden tetikleme aralığı iyi belirlenmelidir.

ARCn (Archiver)

Bu process, veritabanı arşiv mod’da olduğunda aktifleşen bir process’tir.Online Redo Log grupları dolduğu zaman, ‘log switch’ sırasında, bu log’ları arşiv olarak kopyalar. Bu process disaster recovery kurulumunda; Disaster ya da standby sunucusuna Redo log dosyalarının gönderilmesi işlemini de sağlar.

İlgili İçerikler

15 Şubat 2022

Oracle Bakım Destek ile Yenilik ve Yönetim


Devamı
11 Şubat 2022

Oracle Cloud ERP’nin Avantajları


Devamı
4 Şubat 2022

Oracle Bakım Destek Hizmetleri ile Riski Azaltın


Devamı

Kategoriler

  • Adobe Ürünler için Çözümler
  • Autodesk
  • Bilişim Teknolojileri Blog İçerikleri
  • Bulut Çözümleri Blog İçerikleri
  • Danışmanlık Hizmetleri Blog İçerikleri
  • Dijital Pazarlama
  • E-Dönüşüm Blog İçerikleri
  • E-Dönüşüm Çözümleri
  • Eğitim İçerikleri
  • ERP Çözümleri Blog İçerikleri
  • Etkinlik Blog İçerikleri
  • Finans İçerikleri
  • Genel
  • Genel Sektörel Çözümler
  • İnşaat
  • İnşaat BIM Çözümleri
  • İnşaat Planlama
  • İnşaat Proje Yönetimi
  • İnşaat Teknoloji
  • İnşaat Yönetim Çözüm
  • IOT Ürünleri
  • Oracle Çözümleri Blog İçerikleri
  • Primavera
  • Proje Yönetimi
  • Referans
  • Sağlık
  • Sağlık Bilişim
  • Sağlık Teknolojileri Blog İçerikleri
  • Sistem Entegratörlüğü Blog İçerikleri
  • Üretim
  • Web Tasarım Hizmetleri Teknolojileri
  • Yazılım Çözümleri Blog İçerikleri

Son İçerikler

  • Oracle Bakım Destek ile Yenilik ve Yönetim
  • Oracle Cloud ERP’nin Avantajları
  • Oracle Bakım Destek Hizmetleri ile Riski Azaltın
  • Oracle Bakım Destek Hizmetleri ile Operasyonel Verimliliği Optimize Edin
  • Oracle Bulut Altyapısı ve Bakım Destek Hizmetleri

Aklınızda Soru mu var?

iletisim

Grid Blog Uygulaması Google Play Mağazasında!

Google Play

Bize Ulaşın

Küçükbakkalköy Atilla İlhan
Cd. Efe Sokak No: 2/1, 34750
Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 317 77 70
bilgi@gridgroup.com.tr

Kurumsal

Hakkımızda

İnsan Kaynakları

Referanslar

Blog

Soru - Cevap

İletişim

Sektörler

Bilişim Teknolojileri

Sağlık

İnşaat

Finans

Eğitim

Üretim

Genel Sektör

2021 Tüm hakkı saklıdır.
    *
    • Türkçe
    • Bilişim Teknolojileri Blog İçerikleri